onsdag 10 april 2013

Eukalyptus håller vägglöss bort.

Visdom arv från min farfarsfar. Innan vi hade (och sedan gav upp) de otäcka bekämpningsmedel som hålls buggar i schack, hade människor egna lösningar till en annars otäck problem. Jag bodde i en lägenhet komplex med stora Vägglus problem. Vissa lägenhet var att få behandling i princip hela tiden. Vi hittade bedbugs i vår lägenhet, och genomgick en värmebehandling, där de gevär genom alla dina redskap och förvandla din lägenhet upp och ner i 8 timmar. Det fixade det, men en månad senare, var de buggar tillbaka. Så väljer traditionen, gick jag till en närliggande fläck av eukalyptusträd, samlade ihop några nävar bark och blad, och sprida lite under min säng, hålla huvuddelen av den i en låda, bara för att vara snyggt. Inga fler buggar. Jag flyttade senare till en annan lägenhet i komplexet och fann fel nästan omedelbart på rörliga i. blad, bark, fast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar