tisdag 9 april 2013

Titta dig själv i ögonen när du tittar i en spegel

Du får inte ens inser det, men de flesta många * människor kommer inte ögonkontakt med sig själva. Speciellt om du har förtroende frågor eller social tafatthet, är det svårare att komma över om man inte ens kan se sig själv i ögonen. Det tog mig ungefär en månad för att stoppa automatisk avvärja min blick, och förbättringen är anmärkningsvärt. Jag vill ta upp några av de största kritiken detta har fått. 1: Det behöver inte gälla för dig att vara ett liv Pro Tips. En LPT är ett tips som förbättrar ditt liv på ett meningsfullt sätt. Förtroende och positiv självbild är ganska meningsfulla för dem av oss som saknar dem. 2: Folk verkar inte förstå syftet med denna. Det är inte "titta på dina ögon i spegeln och berätta för dig själv hur vacker du är". Det är, "Hej, har du märkt om du inte gör ögonkontakt med dig själv? Start!" Jag påstod aldrig alla med självkänsla frågor skulle kunna använda detta, eller att de bara kunde. 3: Med tanke på "Jag önskar att fler människor skulle förstå psykisk sjukdom" gänga häromdagen, jag förskräckt över hur många människor här är att direkt förolämpning mot människor de inte vet något om, eller förstå någon kapacitet. Hånade folk för att inte kunna se sitt själv i ögat är barnslig och okunnig, oavsett mental status.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar