tisdag 9 april 2013

Var försiktig om hur du använder "Stör ej" tecken på hotell, de är både en välsignelse och en förbannelse

Detta låter som sunt förnuft, men med den mängd volym mitt hotell handtag, och så många gånger som det händer, det är helt klart inte sunt förnuft. Jag arbetar receptionen på ett hotell och jag kan säga er att 75% av de "frågor" Jag har rapporterat till mig sitt ursprung med "stör ej" tecken. Det varierar från hotell till hotell, men dessa tecken tas på fullt allvar på vissa hotell. På fastigheten där jag jobbar på man kan kalla för handdukar skickas upp till rummet, men om det finns en DND skylt på dörren som vi inte får slå eller störa dig, hotell till hotell. När vi har märkt tecknet (Det finns en aktiv lista uppdateras varje 3-4 timmar genom att gå på golvet för att se vem som har dem, och vem gör inte det.) Vi (personalen) inte kan ringa dig om det inte en nödsituation, det är en fakturering / kontorsarbete fråga, eller om du får ett "personligt" telefonsamtal. (En annan snabb LPT, om du vet att någon kommer att ringa dig på hotellet se till att de vet ditt efternamn och rumsnummer kan de flesta hotell inte överföra samtal om du inte vet de båda.) Om du bor på ett hotell för mer än en natt och vill hushållning att städa upp för dig, kom ihåg att ta ner skylten. På min särskilda egendom kan gå ut genom dörren för att gå ut för dagen, se en HK och be dem att se till att ditt rum är fräschas upp, men om du lämnade din DND skylt på dörren att de inte kan gå i (Hotel policy tillstånd men att vi måste gå in i rummet en gång 3 dagar så att du inte förstör rummet eller ... bra att vara ärlig, död.) Tack för läsning. Och ja, jag vet att titeln är skruvas upp, skrev jag detta på jobbet och jag fick avbruten försöker radera "Var försiktig" och ersätta det med "Var försiktig när du", när jag blev klar hjälpa gästen jag antar jag inte " minns där jag var i inlägget. :) Tack för alla svar och jag är faktiskt njuter besvara alla dessa frågor. Edit: lagt fetstil på delar som folk verkar glömma att beräkna i sina svar. Edit: ändrat lydelsen att inte få det att låta som om jag är en ambassadör som sätter all politik för alla hotell i hela tid och rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar