onsdag 23 oktober 2013

Den Hemliga Kraften bakom Disciplin

Varje morgon mitt larm piper för att väcka mig klockan 5:00 . På de flesta dagar vaknar jag upp 2 eller 3 minuter innan mitt larm ljuder . Jag genast komma ur sängen och börja min dag - en stark kopp kaffe , sedan ge sig ut i den tidiga morgonen för min dagliga körningen . Löpning varje morgon är ett positivt sätt att börja dagen och ger energi och fokus för mina mål . Är det lätt ? Ibland inte ! Vissa morgnar när trött och när det är kallt och regnar en körning inte " känns " som en bra idé . Jag vet av erfarenhet , dock att efter de första några hundra meter den välbekanta positiva känslan kommer att sparka på och jag kommer att må bra . Jag har varit igång i ungefär femton år nu och det har haft en enorm inverkan på min hälsa , fokus och energi . Löpning är en av de stora , positiva vanor som jag har fört in i mitt liv . Jag faller av vagnen från gång till gång , men efter några veckor av att inte köra Jag känner skillnaden i min kropp och min själ och gå tillbaka ut ! Löpning , som att skriva och läsa är de goda vanor i mitt liv , men de kräver ansträngning och att upprätthålla kräver disciplin ! Vad är disciplin ? Jag tror att för många av oss disciplin är en hemsk sak . Vi frågar oss , "varför skulle jag förneka mig själv vad jag verkligen vill ha , och vad jag vill är att rulla över och sova . " Disciplin är inte en hemsk sak är att det är helt enkelt ett verktyg för att få vad vi vill ha . Kanske vill vi ha en frisk och stark kropp - kör är ett medel för detta ändamål och disciplin är medvetenheten att fokusera mer på slutet än medel . Med en tillräckligt stor "varför" och "hur" är möjligt! När jag tänker på de stora mål som jag har uppnått genom mitt liv mest meningsfullt och viktigt har nästan alltid varit det lättaste . Slumpmässiga mål utan stora drivkrafterna bakom dem aldrig särskilt länge , men när motivationen är enorm och fast i mitt sinne hindren tycks bara falla åt sidan . Tricket att använda disciplin för att nå målen är att börja med ett stort "varför" ? Använd din fantasi för att bygga klarsynthet . Använd din önskan att skapa en enorm vill, ett "måste" för målet och sedan använda disciplin för att ta dig igenom de tuffa tider . Vad gör en idrottsman driva igenom smärtan , författaren kampen tidigare avslag , företagets ägare kampen förbi isolering för att uppnå den stora drömmen ? Det är den disciplin att fokusera på "varför" och glömma "hur" . Varifrån kommer disciplin från ? Jag tror att disciplinen är , i sig , en vana . Jag tror också att vem som helst kan utveckla pansarklädda disciplin genom att följa en enkel steg-för - steg-process . Jag har funnit att genom att sakta tillsätta strukturen i enkla områden i mitt liv som min disciplin bygger . Till exempel använde jag för att kämpa med att få upp på morgonen . Jag skulle driva snooze-knappen eller stänga av alarmet alla tillsammans och rulla över . Jag löste detta genom att sätta min larm i köket . Detta tvingade mig att komma ur sängen och när jag gjorde det till köket jag var vaken . Jag tycker att ha ett mycket rent hem och kontor uppmuntrar mer fokus och gör de mer utmanande mål lite lättare . Nyckeln , för mig , att bygga disciplin med stora mål är vara mycket disciplinerad med dussintals mindre mål som var relativt lätt . Löpning varje dag, kan vara en kamp men plocka upp våta handdukar jag kunde göra . Kombinera ett dussin eller fler mindre discipliner och de större discipliner tenderar att falla på plats . Om jag befinner mig kämpar med de stora disciplinerna Jag ger inte upp jag går tillbaka till de mindre discipliner att återupprätta fokus . Detta är en version av " räkna pennies och pounds ta hand om sig själva " - det är sant ! Små discipliner , som infördes över tiden , ändra vårt tänkande och vi blir mycket målinriktad . När vårt sinne blir målinriktad vi bli mer disciplinerade och starkare och starkare . Eftersom målen blir större och mer meningsfullt vi kommer att finna att de små discipliner vi övade stödja de större discipliner som behövs för att nå våra större mål . Det är en uppåtgående spiral ! De flesta av oss tänker på spiraler är nedåt , små saker falla sönder , bygga tills vår värld verkar utom kontroll . Tja , kan det motsatta hända också! Till synes triviala positiva åtgärder , avsiktligt adderas skapa större och större framgång alla drivs genom införandet av vissa mycket små discipliner i våra liv . Tja , bröt solen just genom molnen och det är dags för min söndag kör !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar