onsdag 23 oktober 2013

Ställ din alarmsignal till något mjukare!

För så länge jag kan minnas , var min alarmsignal högt och motbjudande , hur kan du inte vaknar när du hör någon form av siren , eller Atomic Alarm , högljudda klassiska pipa ? Allt som rör dig vaken . Men jag har varit en snooze - presser hela mitt liv . Jag har försökt att ställa in larmet över rummet ( jag kommer att gå upp , stänga av den och gå tillbaka till sängen ) , försökt flera larm gånger , roliga namn larm , glas vatten bredvid min telefon , men samma resultat : irritation och brist av motivation . Så jag försökte något nytt , eller snarare sprang in i något annat . Jag satt ett larm för " SöndagFunday " som är min dag att få tillsammans med en lokal kör grupp och bara softa ha några drinkar och bara se vad som händer . Jo jag trodde att min typiska larm inte var lämpligt så jag valde en cool liten standard fransk bistro typ melodi , och älskade det följande söndag morgon ! gav det en chans under veckan och det var en hit ! Jag vaknar mer avslappnad ( inte som i jag nog fick sova , hela veckan har jag fått ungefär timmar per natt med samma morgonen resultat ) och är mindre benägna att slå på snooze -knappen , jag bara typ av låg där och stirrar på taket medan sången spelas ut och än få upp ! tl , dr istället för irriterande dig ur sängen varje morgon , prova en avslappnad roligare larm , garanterar jag volymen kommer att väcka dig och du kommer att vara mindre benägna att slå snooze

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar