måndag 27 april 2015

Att inte vara rädd för att kontrollera dina svar efter ett test är en bra indikator du studerat tillräckligt bra för det.

(I fall du får behålla tentamen formuleringen arket efter testet. Vilket var nästan alltid fallet genom high school och college, i mitt land.) Efter ett test jag visste att jag inte gjorde bra ifrån sig på, jag skulle inte 't kontrollera mina svar eftersom jag visste att jag hade stora chanser att bli besviken. Och det var för att jag inte använder för att studera på rätt sätt. Så min främsta motivation blev att studera varje examen material tillräckligt bra för att kunna kontrollera mina svar utan att frukta ett dåligt betyg. Fungerar bra för flervalstester och mer allmänt, tester som kräver massor av by-heart lärande, där du bara öppna din lärobok att veta vad de ville att du skulle svara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar