måndag 4 maj 2015

När du går in och / eller lämnar ett rum, göra något för att förbättra de.

Jag började göra detta för några år sedan när jag först flyttade in i min lägenhet. När jag kommer in eller lämnar ett rum, kommer jag att göra något för att förbättra de. Om jag går in i köket och det finns en hel del disk, kommer jag rengöra en eller två av dem innan jag gör vad jag gick dit för att göra. När jag kommer upp för att gå på toaletten från vardagsrummet under ett reklamavbrott, kommer jag torka något i badrummet, och när jag återvänder till vardagsrumme kommer jag lägga undan några böcker som finns på soffbordet. Att göra detta stadigt marker bort på knepig att hålla din plats organiserad och ren, och det är ett bra sätt att hålla saker från hopar sig i första hand. Det är också trevligt att göra på jobbet för att hålla ditt skrivbord / arbetsplats i god form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar