tisdag 9 april 2013

Du behöver inte köpa paketet

Jag hoppas att min berättelse kan betraktas som en LPT som jag är säker på att det kan tillämpas på andra situationer i andra butiker. För några år sedan var jag på marknaden för en ny dator. Jag hade redan en ganska ny, fullt fungerande bildskärm, tangentbord och mus så jag behövde bara tornet. Jag gick till en stor elektronikaffär jag litade på, där jag hade ett tillfredsställande köpt många saker innan. På att hitta den dator jag ville, erbjuds i en bunt (torn, bildskärm, tangentbord, mus), frågade jag en säljare hur mycket tornet kostar av sig själv. Han sa, "Jag är ledsen, vi inte göra det. Du kan bara köpa paketet." och fortsatte att försöka sälja den till mig. Jag avböjde artigt och när han slutligen gick bort, vispad jag ut min telefon, gick till affären webbplats köpte bara tornet och valt "i butik plocka upp". 20 minuter senare gick jag på framsidan av butiken och plockade upp min nya tornet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar