tisdag 9 april 2013

Plocka upp / slänga två saker varje gång du anger ditt rum eller lämna bilen.

Varje gång jag skriver i mitt rum som jag hitta två saker att plocka upp. Ibland kläder måste vikas och lägga undan måste ibland skräp som kastas ut osv Varje gång jag lämnar min bil, jag tar två bitar av skräp eller något annat jag inte behöver i min bil med mig. Till full ut rena något kräver lite tid, och jag brukar bara blåsa bort. Genom att bara plocka upp två saker som jag har ingen ursäkt att inte göra det. Min bil och rummet gick från notoriskt smutsiga att helt ren i två veckor. Mitt rum är obefläckade. Jag har alltid varit en allmänt rörig person, men när jag började göra detta för några månader sedan det helt ändrat mina organisatoriska vanor. Du kan också använda den här LPT till något annat du gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar