tisdag 9 april 2013

Varje gång du startar ett nytt SD-kort på din digitalkamera, ta en snabb själv-shot. Om du tappar bort din kamera och måste hävda den på en upphittat senare har du lättare att bevisa att kameran är din.

Ja så jag var på väg till Europa och av misstag sköt en bild av mitt eget ansikte på flygplanet som jag lägger min kamera bort och fick aldrig bort den ... Snabbspolning framåt ett par veckor och jag var på ett tåg som går från Österrike till Tyskland (Amsterdam) och jag gick upp för att gå till baren (i samma bil). Jag hade omedvetet lämnat kameran på min plats (jag var ganska full) och när jag kom tillbaka hade någon dam plockade upp den. Jag berättade för henne att det var min men skulle inte tro mig och vägrade att ge mig tillbaka kameran, istället insistera på att vrida den i en förlorad sak. När tåget skötare kom för att se vad som stod på, mindes jag en oavsiktlig foto. Jag hade skötare luckan till det första fotot och säker nog, det var en bild på mig! Så ja, oavsiktlig LPT för dig men jag antar att det skulle vara lika bra utanför en resa scenario under vardagen kamera användning. Edit: Hittade bilden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar