fredag 12 april 2013

Hur man uppskattar morgnar mer

Ni tror säkert jag är galen. Sanningen skall fram, det är jag. Jag menar, de flesta av er förmodligen klarare i huvudet än jag, så ... Det är ingen fara. Jag har äntligen erövrat några tips som faktiskt kan göra vakna upp uthärdlig, med liten eller ingen inblandade vansinne: Först av allt, omedelbart ur sängen, tror på dig själv "Idag är dagen jag ska sparka röv och tugga tuggummi, och jag har helt slut ut av tuggummi" eller något liknande. Attityd är viktigt. Vakna upp redo att göra världen din tik kan hjälpa. De flesta av oss vaknar och tänker "Ja, jag hoppas att dagen använder glidmedel idag som det knullar mig i röven" (kanske inte i de exakta orden, igen, de flesta av er är mer mentalt korrekt än jag. Dessa känslor blekna som dagen gå på, naturligtvis, komma ur det varma säng suger den stora många gånger över och uppenbarligen kommer att sätta dig på dåligt humör), men inte jag. Jag vaknar och omedelbart tänker på all skit jag ska utföra, snubblar min röv in i duschen och rena mig rätt ren och blank och skit. Detta är det svåraste steget, men det är genomförbart. Det andra, Frukost är i själva verket viktigt. Studier visar att när folk säger "studier visar" de gör upp det faktum på plats, men de visar också äta något på morgonen bättre förbereder dig för dagen. Inte sockrade flingor heller, Calvin, förvränga ett ägg, smör vissa toast, få lite havregrynsgröt (läckra med lite brunt socker och frukt av något slag), gör en omelett eller steka några näringsrik bacon upp. Havremjöl är mitt val på grund av hur snabbt det är. Tredje, och här är den viktigaste delen: få in en rutin som innebär något du älskar. För mig skulle det vara musik. Varje morgon jag lyssnar på några Sufjan Stevens sånger, Casimir Pulaski dag är Underprissättning Geting Of The Palisades ut för att få oss, Chicago och Decatur, eller applåd för din styvmor är mina favoriter, och sedan ska jag lyssna! till allt annat jag känner att lyssna på. Men föreslår jag börjar med något som Sufjan eller något annat långsamt och avkopplande innan han flyttade till allt annat (som för denna galna jäveln är Megadeth, Powerwolf och Slayer). Du kommer att skratta, men gör det faktiskt gjort mig ser fram emot min morgon i stället för fruktan dem. Något mer i kommentarerna skulle uppskattas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar