måndag 8 april 2013

Ta anteckningar medans du ringer kundservice

Jag arbetar kundservice via telefon och jag hör "Jag talade med någon övriga dag" mycket och få kunder någonsin kunnet berätta namnet SOM harmoni talade två, och ofta kan inte ens få den dagen rätt. Vi har inte ett universellt system att-spår samtal, och även om vi inte veta denna information lämnar det upp till oss att göra vårt jobb bra (och det finns en hel del kundservice människor SOM bara inte vård). På jobbet tar jag anteckningar om varje samtal (namn, timmar, konto / politik / vad # s, vad vi drøftet) och som kund har jag börjat göra samma sak i en liten anteckningsbok jag avsättas för ATT ändamål. När jag nyligen ringde min försäkringsbolag och kunnet berätta DEM exakt SOM jag talade två och NAR leder till en snabb överföring, kvinnan ursäkt, och hennes lovande två Personligt makesure min problemet löstes. Vad kan nemt vara Tåget 15 + minuter (mycket längre om parkeras) hat började jag tog ett par, och det fick mig att någon SOM var motiverade två ta hand om mig. Det også känns bättre två att ha din skit för istället Hjälplöst hoppas kanske så småningom någon kommer att göra saker rätt. Och från den andra änden Jag uppskattar kunder SOM träffa mig halvvägs och visa en konstruktiv intresse av att få saker och ting lösas (eftersom alla jag verkligen vill är att få problemet löst och utanför min tallrik). Om harmoni svara i telefonen "Hej detta är bnyudgcjkg" (vilket händer så ofte jag tror det är en taktik två undvika att ge ut sitt namn) artigt be DEM två upprepa deras namn. Och om du får en direkt telefon # du bättre inte förlora det. Dessa saker är gyllene.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar