måndag 8 april 2013

Var försiktig om hur du använder "Stör ej" tecken på hotell, harmoni är både en välsignelse och en förbannelse

Detta låter som sunt förnuft men med beloppet av besökare på mitt hotell, och så många gånger som det händer, är det ganska självklart inte sunt förnuft. Jag arbetar i receptionen på ett hotell och jag kan säga er ATT 75% av de "frågor" Jag har får rapporterat till mig är med sitt ursprung "Stör ej" tecken. Det varierar från hotell till hotell, men dessa tecken blir tagna på fullt allvar med vissa hotell. På fastigheten där jag arbetar på kan man bli uppkallad för handdukar som ska skickas upp till rummet, men om det finns en "Stör EJ" skylt på dörren så får vi INTE knacka på eller störa dig, hotell till hotell. När vi har märkt tecknet (Det finns en aktiv lista uppdateras var 3-4 timmar genom att gå på golvet för att se vem som har dem, och som inte.) Vi (personalen) inte kan ringa dig om det inte en nödsituation, där är en fakturering / prästfrågan, eller om du får ett "personligt" samtal. (En annan snabb LPT, om du vet någon kommer att ringa dig på hotellet se till att de vet ditt efternamn och rumsnummer, de flesta hotell kan inte överföra samtal om du inte de vet båda.) Om du vistas på ett hotell för mer än en natt och vill hushållning att städa upp för dig, kom ihåg att ta ner skylten. På min särskilda egendom skulle kunna gå ut genom dörren för att gå ut för dagen, se en HK och be dem att se till att ditt rum är fräsch, men om du lämnade din DND skylt på dörren att de inte kan gå in (Hotell politiken gör staten dock att vi måste gå in i rummet en gång var 3 dagar för att se till att du inte förstöra rummet eller ... ja för att vara ärlig, död.) Tack för läsning. Och ja, jag vet att titeln skruvas upp, jag postade det här på jobbet och jag fick bruten försöker radera "Var försiktig" och ersätta det med "Var försiktig när du", när jag fick gjort hjälpa gästen Jag antar att jag gjorde "t komma ihåg var jag var på posten. :) Tack för alla svar och jag är faktiskt njuter besvara alla dessa frågor. Edit: lagt fetstil på delar som folk verkar vara att glömma att räkna in sina svar. Edit: Ändrade formuleringen att inte få det att låta som om jag är en ambassadör som sätter all politik för alla hotell i hela tid och rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar