onsdag 23 oktober 2013

Har ett separat konto på din bärbara dator för att utföra presentationer

Nyligen har jag gett en hel del presentationer för skola, arbete, och andra saker jag gör på sidan. Ofta andra personer använder min dator under Disse presentationer. Jag har bara en personlig bärbar dator, MEN SOM jag använder för nästan allt, så UI är starkt kundanpassade, ganska oprofessionellt och super rörigt. (Roterande bakgrunder, beställnings nyckel och styrplattan genvägar, grejer över hela skrivbordet, etc.) Hellre än att oroa sig städa upp eller justera saker varje gång jag gör något mer formellt, skapade jag ett andra konto på min dator. Jag lämnar allt det här kontot till standardinställningarna, och växla över två IT Når du ger presentationer. Fördelarna är dubbel. Först är det pinsamt att inte två plug min dator till en projektor, och andra, andra människor KAN använda min dator utan att bli förvirrad av mina anpassade kontroller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar