torsdag 22 januari 2015

Ilska är oftast en sekundär känsla. När du blir arg, fråga dig själv: "Vad känslor jag verkligen känner?

Ilska är en konstig känsla. När du har en mycket stark känsla som sorg, rädsla, skuld, etc., din hjärna kastar omedelbart ilska i mixen för att täcka upp de svåra känslor. Det är så mycket lättare att låta ilskan ta kontroll. Men du kan inte ens föreställa mig hur du kan mogna och växa som människa om du kan arbeta med detta. Edit: Detta inlägg är att få mycket uppmärksamhet så jag vill klargöra ett par saker. Jag påstår inte att ilska på egen existerar inte. Den erfarenheten är en stor och löjligt komplicerad sak och jag gör inte anspråk på att ha ett fullt grepp om det som helst. Men jag vill säga att de flesta människor skulle bli förvånade när de tar en titt på deras ilska och verkligen spåra sina rötter och börjar att fråga "varför?". Vad jag verkligen vill från detta inlägg är att bara dela en godbit av information med alla där ute. Om du inte håller, cool. Detta är inte personligt. Men om bara en person kan ta detta och tillämpa den på sina liv och hantera en ilska utbrott i på ett positivt sätt, lära sig något om dig själv när du är på det, jag tror att det skulle vara så coolt. Mitt i natten edit: Massor av känslor och tankar som pågår när jag läste en hel del av svaren och samtal här. En sak som sticker ut mest är att massor av människor svarar med en specifik känsla. Det är ganska intressant att det visade sig detta sätt eftersom jag aldrig riktigt tänkt mitt inlägg att ställa en specifik fråga. Snarare var min LPT inriktad helst du blir arg för att vi kan bli arg för massor av olika anledningar. Men oavsett, verkar denna tråd vara renande för vissa människor som är coolt! Låt oss uppmuntra varandra och har bra diskussion!...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar