torsdag 22 januari 2015

Lufttorka tvätten inomhus under vintern för att fukta ett utrymme, spara pengar, och förlänga livslängden på dina kläder

Detta var en mild livs växlare för mig. Min lägenhet blir galen torr på vintern, så jag började att blöta en handduk och hänga ut på natten i mitt sovrum för att lindra morgonbomulls munnen. Det fungerade bra, så jag tänkte prova det med min bara-tvättad tvätt. Inte bara torkar ganska snabbt, det gör lägenheten märk trevligare (och mindre benägna att statisk chock på varje jävla yta). Som en bonus har jag också lagt märke till minskad noppor på kläder och sparat en fin liten bit av förändringen i kvartal. Om du får verkligen allvar med det, eller om du har en massa tvätt, rekommenderar jag checkar ut en stålridå tråd montera som den här - jag kan hänga ut tre laster på en gång på det och hela platsen luktar färska tvätt för ett par dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar