torsdag 22 januari 2015

När man talar med sin respektiveom saker de gör som stör dig, avsluta samtalet diskuterar de saker som ni båda gör rätt.

Kommunikation i relationer är tufft. Jag tycker att när jag har ett allvarligt samtal med min SO om de saker som stör mig, vi båda har en tendens att bli förolämpad medan de diskuterar det. Känslor bli hög, vi blir utmattade, och vi lämnade känsla deprimerad om allt. Nyligen, när vi har dessa allvarliga samtal, gjorde vi en överenskommelse om att vi skulle avsluta samtalet diskuterar de saker vi gör rätt och de saker vi uppskattar om varandra. Jag har upptäckt att vi båda kommer ut ur samtal med en mer positiv attityd och vi är mer benägna att kompromissa om saker som följd. Det lämnar oss också på bättre humör och vi inte blir deprimerade om saker efteråt. Tänk på det som den gamla Mary Poppins sång: En sked socker hjälper medicinen går ner. Edit: detta fick enorm! Efter att ha läst några av kommentarerna här jag borde varna för att detta fungerar bäst med par som vet hur man kommunicerar och respektera varandras känslor. Om du har problem bara kommunicera med din partner, fixa kommunikationen först! Min SO och jag är båda ganska rakt-up och sansade människor, och vi båda respekterar varandras känslor. Vi är båda sarkastiska arslen så vi måste ställa tid avsätts för allvarliga samtal, annars kommer vi bara anta att vi skämtar. Detta är vad som fungerar för oss. Uppenbar resultat kan variera beroende på vilken typ av din relation. Jag tänkte eftersom de flesta människor är ganska rimlig och respekt deras SO, kan detta fungera för dem. Kom ihåg att du och din SO är de enda människor som kan förstå och kommunicera om vad som är bäst för er relation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar