söndag 26 april 2015

Gör listor över allt i ditt liv som bilar, datorer, jobb, lyckliga stunder, musik, filmer.

Det finns massor av saker som vi glömmer. Även om du journal, din journal troligen inte fångar en hel del av de saker som du kanske vill komma ihåg.
Ibland är det bara bra för minnet. Jag fick denna idé från min pappa för att han har skrivit ner alla bilar som han och min morfar har ägt. De är inte samlare, de är bara gamla och på denna punkt i sitt liv som de har ägt många bilar. När du är 90, kan det vara svårt att komma ihåg vilken bil du hade när du var 16. Jag är inte i närheten av 90 och det är mycket svårt för mig att komma ihåg den speciell på alla datorer som jag har gått igenom.
Det är bra för perspektiv. Jag använder Last.fm för musik. Amazon för de saker jag köper. Jag kan gå tillbaka och titta på hela perioder i mitt liv och se exakt vad jag gick igenom i ett visst ögonblick: "Åh, det är där jag var galen deprimerad i 3 månader", "Det är där jag blev kär i Taylor "," Det är där jag hade min survivalism fas och bodde i en förort ".
Det är också bra för att kvantifiera alla de saker som du har gjort. Till exempel kan du inte inser det stora antalet jobb du har haft eller platser du har varit. Det är imponerande när man ser allt på ett ställe.
Vissa saker jag tycker att du ska lista: datorer (list specs), bilar, filmer, cyklar, jobb, tjejer / killar som du har haft sex med eller daterade, lyckligaste stunder / perioder i ditt liv, väskor (jag har en ohälsosam besatthet. Ersätt med din ohälsosamma köp besatthet), favoritpartner efter kategori (ansikte, kropp, röst, omfamningar, rumpa), låtar som påminner dig om en mycket specifik sak, awesome saker du har gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar