söndag 26 april 2015

När du märker en ny repa, ding, eller andra skador på ditt fordon? Ta ett foto och förvara den i molnet! Om någon försöker att hävda du träffar dem och använda den befintliga skador som bevis, har du bevis det var där redan.

Nyligen blev måltavla för en försäkringsbedrägeri (faktiskt alla på min försäkringsgivare Jag har pratat med överens om det inte ser ut som det finns några skador och inte heller kan det vara i situationen, men de kommer att betala ut en liten summa för att få bli av med problemet och hindra den från att gå till småmål).
Den andra parten hävdar att en stor repa på min bakre stötfångare (som jag vet exakt när jag fick den för länge sedan) var från mig backa in sin bil och använda det som en BS ursäkt för att få en försäkring för att täcka befintliga skador på sitt fordon (jag vet att det var existerande eftersom min bil aldrig rört deras).
Om jag bara hade tagit ett foto av repan från tidigare, skulle de aldrig kunna hävda att det var ett bevis på skador.
Så några stora bucklor, repor etc. kan användas mot dig om du inte tidigare har dokumenterats det. Ta ett foto och lagra den i molnet ger dig bevis med tidsstämplar som du inte lätt kan förlora och kan dra upp på ett ögonblick varsel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar