tisdag 28 april 2015

Hur man rakar långt skägg med en manuell rakkniv.

Varje gång jag rakar mig intalar jag mig själv att jag kommer att raka igen två eller tre dagar senare. Jag lura mig själv till att göra det genom att bara äga en manuell rakhyvel, och ingen trimmer. Naturligtvis detta aldrig fungerar och jag alltid sluta med en 2/3 veckor skägg. Jag brukade raka det med samma teknik som för en 2/3 dagar skägg, dvs ett slag, sedan rengöra rakhyveln, och upprepa. När du gör det med ett långt skägg, blir rakhyveln omedelbart fastnat, vilket gör hela processen mödosamt lång. Om du har samma problem som mig, du kommer nu vad jag menar. En dag upptäckte jag ett annat sätt att rakning min alltför långt skägg väg snabbare. Jag hoppas att detta inte är allmänt känt, och att jag kommer att hjälpa några av er. Istället för att försöka raka en stor yta i ett slag, gör istället en massa små och tillbaka rörelser med rakhyveln på huden, vilket gör att snittet håret att glida ur rakhyveln och ackumuleras utanför det, låta rakblad un -jammed längre än tidigare. Det borde drastiskt minska den tid av dessa raknings sessioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar