måndag 8 april 2013

Lyssna på en ljudbok, endast när man arbetar ute. Så när du vill höra mer, du vill träna mer.

Jag känner verkligen behovet av att ta itu med detta i stället för att bara ignorera det och förnuft vad fick mig att skriva detta tips. Först av allt, det kallas livet pro TIPS, så det är inte något som du måste göra, och om detta inte fungerar för dig, kan jag inte se varför du borde. Saken är den att den här subreddit har jag sett inlägg innan jag visste direkt att det inte skulle fungera för mig, så jag bara ignorerade det. Jag trodde det var en sak att göra. Istället började folk att rasa om detta och när jag vaknade i morse undrade jag varför jag hade 200 + kommentarer där hälften sade tack och halv av er hatade det. Jag tror att den första missuppfattningen kom när jag hade ordet träna i titeln. Detta är min första tecknet på "beklagande" att jag förmodligen borde ha använt en annan formulering. I mitt modersmål, är ordet för arbete ute samma för alla tränade, och det är vad jag trodde skulle vara samma sak här, och det förmodligen fortfarande är. Men folk antog direkt att träna lyfter vikter och pumpa på gymmet. Och du är förmodligen rätt när ni säger att detta inte fungerar när du är på ett gym och vikter lyft, men du måste också förstå hur många olika typer av träning finns och min "gå till" utbildning är konditionsträning. Jag har startat en vana att köra länge och jag är nu på en plats som jag måste köra varje dag. Jag är också en kille som under tror ALLT så om jag skulle lyssna på musik, skulle jag tror bara det antal låtar som jag har hört och med enkel matematik att försöka lista ut min tid, vilket allvarligt inte fungerar för mig . Jag började lyssna på ljudböcker och endast när du kör, och finner mig vilse i min ljudbok och min löpning och jag kunde köra i 45 minuter till en timme utan att tänka. Så som jag sa i början, är detta ett tips för personer som kanske har problem att gå tillbaka till att arbeta ut (vilket är en mycket viktig sak att göra). Jag har också läst en del människor säger saker som "varför inte du bara sluta vara en fet fan och motivationen skulle vara att inte vara en fet fan" eller något liknande. Medan jag först trodde att det var bara en slumpmässig troll, kände jag fortfarande en anledning att ta itu med detta. Först av allt, jag är inte en "fet fan". Grejen med motivation är att det fungerar olika med olika människor. För några år sedan arbetade jag ut nästan två gånger om dagen i en sport team innan min "bakre korsband" (jag googlade översatt det) knäppte och jag var tvungen att sluta med alla motionera två år. Under den tiden hade jag också ett dödsfall till en riktigt nära vän och jag började bli deprimerad. Medan jag verkligen kände behovet av att bara "fan allt", hjälpte detta tips mig inte bara att lägga sig ner och tycka synd om mig själv och i stället börja köra igen. Motivation kommer i alla former och storlekar, och det är inte bara för att få upp från soffan och sluta äta McDonalds eller något. Om detta är något som du försökte nu och det fungerar för dig, då skulle det vara häftigt. Men om det inte är något som du tror skulle fungera, så är det också bra. Jag bara inte förvänta sig ilska för en LPT som bara kan hjälpa någon att börja träna igen. Jag är också ledsen för ett långt inlägg som troligen hade mycket grammatiska fel och stavfel var förmodligen ut som fan, men som sagt, engelska är inte mitt modersmål så snälla inte försöka vinna några argument genom att korrigera min stavning .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar