fredag 12 april 2013

Tipsa dina professionella anläggningsmaskiner och berätta i början att du kommer tipsa dem.

Vatten och Gatorade är stor men killarna bryter ryggen flyttar ditt skräp. Visa dem lite kärlek och tipsa dem, alltid! Vill du se dem röra dig extra fort? Berätta för dem om det generöst tips i början. Vi var bara att flytta 2 miles på gatan men vi lysande exempel på amerikanska konsumism och vi har massor av skit. Anlitade en väl betraktas Chicago flyttar företaget och fick en grov uppskattning av 9-11 timmar! Har promenad genom den rörliga dag och bad om en bästa fall från sin besättning chef, 7-8 timmar, minst! Uppenbarligen företaget debiterar per timme så mina mentala beräkningar blir ganska alarmerande. Jag sa besättningen hade jag en extra $ 100 för varje av de fyra initiativtagarna om vi kunde göra det på mindre än 6 timmar. 3,5 timmar senare med bruten någonting, förlorade eller skadade, vi var i vårt nya hem. Och jag gav dem $ 500 för att blåsa mig. När du får över den smärta och drama be vänner och hyra skåpbilar, suga upp och betala proffs. Och uppskattar deras arbete med kalla, hårda, kontanter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar